.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رستاخيز عظيم مردم در سي و يكمين بهار انقلاب؛
عظمت حضور در قاب كوچك تصوير و نوشته‌ها نمي‌گنجد
مردم مازندران در 22 بهمن سال 88 حماسه‌اي ديگر آفريدند و آنچه مهم بود عظمت حضوري است كه در قاب كوچك تصوير و نوشته‌ها نمي‌گنجد ...
عظمت حضور در قاب كوچك تصوير و نوشته‌ها نمي‌گنجد

مردم مازندران در 22 بهمن سال 88 حماسه‌اي ديگر آفريدند و آنچه مهم بود عظمت حضوري است كه در قاب كوچك تصوير و نوشته‌ها نمي‌گنجد.

زمان راهپيمايي 22 بهمن ساعت 9:30 اعلام شده بود اما مردم از همان ساعت‌هاي اوليه سعي داشتند خودشان را به ميدان‌هاي اصلي راهپيمايي برسانند، هرچند خيابان‌ها گنجايش عشق، علاقه، حضور و وحدت آنها را نداشت.

راهپيمايي مردم مركز مازندران از ميدان شهيد قاسمي، دروازده بابل، ميدان ساعت و ميدان شهدا شروع شده بود، اما آنچه كه مهم بود، قبل از زمان شروع راهپيمايي ميدا‌ن‌ها و خيابان‌هاي اصلي و فرعي منتهي به مسير راهپيمايي پر شده بود.

حضور نيروهاي امدادي، آتش‌نشاني و نيروي انتظامي نيز نشان دهنده همپايي مردم در كنار راهپيمايياني بود كه براي پاسداشت آمده بودند.

راهپيمايي مردمان علوي‌نشين سرزمين طبرستان در آرامش و در مسير وحدت برگزار شد.

در اين ميان آنچه كه مهم بود، اين بود كه همه در كنار هم با هر سن و سال بودند و فقط يك هويت در آنها نمودار بود و آن پرچمي بود كه به نشانه افتخار در دست آنها بود و مردم را در كنار هم فوج فوج كرده بود.

زنان و مردان كه در زمان انقلاب، امام راحل و دفاع مقدس را ديده بودند، در كنار جوانان و نوجواناني كه زمان انقلاب، حوادث و دفاع مقدس را برايشان تعريف كرده بودند، در كنار هم نداي 22 بهمن يوم‌الله را سر مي‌داند و يكصدا مي‌گفتند «اي رهبر آزاده آماده‌ايم آماده».

اينها همه رفراندومي براي پايداري، دفاع و پاسداشت ارزش‌هاي پير سفر كرده انقلاب ما است كه همانند يك گنج براي ما وديعه گذاشت.

آري ما ملتي هستيم كه در اين سال‌ها تلخي‌ها، تحريم‌ها، جنگ‌ها و حوادث‌هاي مختلفي را پشت سر گذاشتيم چون به ابرقدرت‌ها نه گفتيم و اعلام كرديم كه چون مي‌خواهيم مي‌توانيم.

امروز روز ماست، روزي كه نشان دهيم ما هميشه ما هستيم و نمي‌گذاريم كساني بگذارند كه من و تو ما نشويم.

*هر موقع مردم در صحنه بودند وحدت ايجاد شد
احمد مظفري يكي از افرادي كه در تمام راهپيمايي‌هاي بعد از انقلاب تاكنون حضور داشته است، در مورد آمدن مردم در اين راهپيمايي‌ها مي‌گويد: از بهمن 57 تاكنون هر سال كه 22 بهمن مي‌شود شركت مردم در اين راهپيمايي‌ها بيشتر مي‌شود و اين حضور چيزي است كه دشمن دوست ندارد.
وي با اشاره به اينكه چون انقلاب كرديم وظيفه ما است كه بياييم، خاطرنشان كرد: در 22 بهمن نشان مي‌دهيم كه پاسدار ارزش‌ها هستيم و مردم ما در همه عرصه‌هاي انقلاب حضور يافتند و اين نشان دهنده وحدت است و 22 بهمن نماد وحدت است و دشمنان نيز با اين حضور مايوس مي‌شود.
مظفري مي‌گويد: هر موقع كه مردم حضور يافتند، نشان دهنده وحدت است و مردم وقتي اين صحنه‌ها را مي‌بينند، روحيه مي‌گيرند و دشمنان نيز مايوس مي‌شوند.

* حضور ما نقشه‌هاي دشمن را خنثي مي‌كند
اميد فلاح در مورد حضور مي‌گويد: سال‌هاي سال است كه هجمه‌هاي بر عليه ملت از سوي دشمنان ترسيم مي‌شود و ما با حضورمان آنها را خنثي مي‌كنيم.
وي ادامه مي‌دهد: ما مي‌آييم و روز به ياد ماندي 22 بهمن را افتخاري مي‌دانيم.
فلاح‌ خاطرنشان مي‌كند: هر سال براي خنثي كردن اعمالي كه دشمن براي ملت ترسيم مي‌كند هرچه اين هجمه بيشتر شود، نفوذ كلام و قدرت ملت ما بيشتر مي‌شود و دشمن را دست خالي مي‌كند.

*22 بهمن به جناح خاصي وابسته نيست
فردي كه به همراه فرزند كوچكش در اين راهپيمايي دوشادوش مردم شهر آمده بود، اين بهمن فقط مختص به ايران نيست، فرد خاص، قشر خاص مهم نيست، حفظ سيطره نظام، ايستادگي نظام مهم است.
وي در مورد حضور فرزند خردسالش نيز مي‌گويد: بچه‌ام را براي اينكه عادت كند مي‌آورم تا بداند كه انقلاب به آساني به دست نيامد و همانند او نياز به مراقبت دارد.

*22 بهمن نشانه وحدت است
يك بانوي جوان كه در اين مراسم حضور داشت، گفت: به عنوان زن مسلمان وظيفه مي‌دانم كه در اين راهپيمايي شركت كنم و هميشه مي‌آيم.
انسيه رستميان مي‌گويد: بهمن نشان دهنده حضور ما در صحنه و نشان دهنده وحدت است و هميشه براي ايستادگي نظام شركت مي‌كنيم.

*هر موقع لازم باشد حضور مي‌يابيم
يك بانوي تركمن كه با همان لباس بومي تركمن در اين مراسم حضور داشت، نيز در مورد آمدنش مي‌گويد: هر وقت كشورم به حضورم نياز داشته باشد، مي‌آيم ما در كشور آزاد زندگي مي‌كنيم.
حقيقت‌طلب زن 45 ساله‌اي كه در كنار ساير مردم با شور و شعور خاصي حضور يافته است، مي‌گويد: به عنوان يك ايراني مي‌آيم و جانم را فداي رهبرم مي‌دانم.
وي كه حين صحبت با بغض‌هاي شكسته حرفش را ادامه مي‌دهم در توصيف 22 بهمن مي‌گويد: بهمن را نمي‌توانم توصيف كنم و هر روزي كه رهبرم نداي جهاد دهد به عنوان يك زن سني شركت مي‌كنم.

* پدرم رفت به خاطر اينكه راهشان را ادامه دهم مي‌آيم
دختر 24 ساله‌اي كه خودش را فرزند يكي از مردان رزمنده دوران دفاع مقدس مي‌داند در مورد 22 بهمن مي‌گويد: جمعيت حضور ملت نشان دهنده وحدت است.

وي با بيان اينكه امام را نديده‌ام امام مرد بزرگ و خدايي بود و زميني نبود، گفت: به خاطر شخص خاصي نيامدم فقط براي انقلاب آمده‌ام.

پيرزني كه روي صندلي سيارش نشسته بود، در مورد 22 بهمن مي‌گويد: وظيفه‌ام است كه بيايم و باز هم مي‌يابم، برف و باران و سرما نمي‌شناسيم.

وي با بيان اينكه وقتي جواناني را مي‌بينم كه انقلاب را نديده‌اند، در راهپيمايي 22 بهمن شركت مي‌كنند، نمي‌دانند ما چقدر تلاش كرديم تا به عزت برسيم، در راهپيمايي شركت مي‌كنند، چطور ما نيايم.

دشمنان و راديوهاي بيگانه‌ ساعت‌ها، روزها و ماه‌ها براي ما برنامه درست كنند و بگويند كه نياييد، ولي ما ملتي نيستيم كه به پيام و حرف‌هاي آنها توجه كنيم، ما ملت استواريم كه ريشه در تاريخ عظيم عاشوار داريم هرچند شما نمي‌خواستيد، عاشورا حضور داشته باشيم ولي ما ملت حسيني هستيم كه با شهادت، سختي و رنج دوباره زاده مي‌شويم و يك نفر ما تبديل به ده‌ها و صدها نفر مي‌شود، ما همان نسل عاشورايي هستيم كه يزيديان زمان قصد خاموش كردن ما را داشتند و روز عاشوراي ما را عاشورا در عاشورا كردند و 9 دي را پيوند به 22 بهمن مي‌زنيم و 22 بهمن‌مان را پيوند به انقلاب مهدي (عج) تا پرچم امام خميني (ره) را كه به وديعه به ما سپرد پشت سر خميني زمانه رهبر انقلاب به دست صاحبش برسانيم، هرچند خار در گلو و تيغ در قفا داشته باشيم./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.089 seconds.